Lista przydatnych komend
Data 28.10.2013
Autor Leon Le Professionnel
Linki n/a
Ocena

Strona 1 z 1
zBlock - co to jest?

zBlock - plugin na serwery dedykowane na silniku Source(SRCDS).
Jego zadaniem jest niedopuszczanie do zmiany pewnych wartości zmiennych na komputerze klienta(gracza).
zBlock jest rozpowszechniony na serwerach europejskich. W lidze CAL jest używana specjalna wersja bazowana na zBlock, ale opatrzona jest jeszcze innymi funkcjami o nazwie Detox.

Komendy zBlock

1.Komendy - Rozgrywka
zb_lo3 - Rozpoczęcie meczu.
zb_ko3 - rozpoczęcie walki na noże.
zb_kickct powód - kickuje cały Team CT.
zb_kickt powód - kickuje cały Team T.
zb_kickspec powód - kickuje cały SPEC
zb_record - Nagrywa demko (przykład jak wygląda nagrane demko: 131024_1952_de_dust2.dem - data_czas_typ mapki_nazwa mapki).
zb_stoprecord - Stopuje demko.

2. Komendy - Informacja
zb_help - Pokazuje wszystkie komendy ,zBlock.
zb_netinfo - Pokazuje raty graczy i serwera.
zb_players - Pokazuje listę playerow itp.
zb_readylist - Wyświetla gotowych i niegotowych graczy przy użyciu ready-up systemu.
zb_status -Status zBlock na serwerze.
zb_teamcash - Pokazuję kto i ile ma kasy $.
zb_warnings - Pokazuję ostrzeżenia od zBlocka.
zb_version - Pokazuje wersje zainstalowaną na serwerze.

3. Komendy - Ustawienia gracza

setinfo zb_wantcashcalling 1 - Automatycznie wyświetla sytuacje finansową zespołu w każdej rundzie.

setinfo zb_wantignorerad 1 - Wyłącza dźwięki oraz powiadomienia o rzucie granatu, tylko gdy zb_warmode jest wyłączone.


ESL Server Plugin - co to jest?

ESL Server Plugin - plugin na serwery dedykowane na silniku Source(SRCDS). Plugin , który tworzy nam configi esl'owe, pozwala na automatyczne nagrywanie demek z SourceTV (tworzy demka gdy na serwerze jest minimum 2 graczy a stopuje demka gdy serwer jest pusty), dzięki ESL Server Plugin status przez rcon dostał kilka dodatkowych funkcji takich jak: pokazywanie aktualnej wersji i oraz wykaz zainstalowanych pluginów. ESL Server Plugin został zaprojektowany tak aby zwykli gracze mogli zobaczyć jakie pluginy posiada serwer, odpowiada za to komenda eslstatus a dodatkowo zobaczymy bieżącą wersje configów serwera. ESL Server Plugin posiada również zintegrowany serwer WWW, który umożliwia pobieranie demek z SourceTV z serwera gry.

1.Komendy - Rozgrywka
1on1, 1on1aml, 1on1eas, 1on1hg, 1on1ka, 1on1rl, 2on2, 2on2aml, 2on2eas, 2on2hg, 2on2rl, 3on3, 3on3ggl, 5on5, 5on51div, 5on51divuk, 5on5cgs, 5on5dlm, 5on5eas, 5on5ems, 5on5enc, 5on5eps, 5on5epsuk, 5on5hg, tv - Wczytuje wybrany config.
esl_autoarmor - Daje graczom 100 armoru w każdej rundzie.
esl_autorecord - Pozwala na automatyczne nagrywanie demek z SourceTV (tworzy demka gdy na serwerze jest minimum 2 graczy a stopuje demka gdy serwer jest pusty).
esl_dxkick_enable - Włącza wymuszanie mat_dxlevel przy wczytywaniu mapy.
esl_dxkick_disable - Wyłącza wymuszanie mat_dxlevel przy wczytywaniu mapy.
esl_update - Manualne sprawdzanie uaktualnień.

2.Komendy - Informacje
eslstatus - Pokazuje status w wersji rozszerzonej.
esl_webip - Zmienia adres IP serwera WWW do konkretnego jednego IP.
esl_webport - Zmienia port serwera WWW do konkretnego jednego portu.
esl_help - Pokazuje wszystkie komendy z ESL Server Plugin.
eslplugin_version - Pokazuje wersję pluginu.
eslplugin_active - Używany do HLSW aby udowodnić, że plugin jest załadowany.


Rcon - co to jest?

Rcon - jest skrótem słów remote console i oznacza konsolę zdalną. Rcon służy do zdalnej administracji serwerem gry, np Half-Life, czyli HLDS, albo gry Source czyli SRCDS. Moze to byc serwer na lanie (tzn Listen Server) czy też najczęściej serwer dedykowany Dedicated Server, serwer HLTV albo SourceTV.

1.Komendy - Podstawowe
hostname - Zmienia nazwę serwera
sv_lan <1|0> - ustaw na 1 jeśli to jest serwer wyłącznie na lan
sv_visiblemaxplayers - liczba widocznych slotów na serwerze, jeśli -1 to jest automatycznie obliczana (standard), ale wtedy trzeba ręcznie w konsoli wpisać adres serwera aby się podłączyć (jeśli serwer pełny), ustawiasz np te wartość na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistości masz 2 wolne sloty na serwerze.

2.Komendy - Ustawienia Fizyki gry
mp_allowspectators <1|0>- pozwalaj na obserwatorów (osoby kompletnie nie grające), 1 - tak (standard), 0 - nie.
mp_autokick <1|0> - automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo długie nie ruszanie się z miejsca.
mp_autoteambalance <1|0> - przerzucaj graczy do innych drużyn jeśli nierówne składy, 0 - nie (domyślnie), 1 - tak.
mp_chattime - po ilu sekundach po osiągnięciu timelimitu zmienia się mapa.
mp_flashlight <1|0> - 1 można używać latarki (standard), 0 - latarka zablokowana.
mp_footsteps <1|0> - 1 słychać kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wyłączone (quake 1 mode), dobre do ćwiczenia refleksu.
mp_forcecamera <1|2|0> - forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartość 1 albo 2.
mp_friendlyfire <1|0>- jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard).
mp_fadetoblack
mp_hostagepenalty - ilość zabić zakładników po którym dostajesz kicka, 0 - wyłączone.
mp_limitteams - ilu graczy może być niesymetrycznie po jednej z drożyn, 0 - bez limitu, 2 - maksymalnie może być w jednej z drużyn 2 graczy więcej.
mp_timelimit - limit czasu grania na mapie (po nim następuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu.
mp_tkpunish - karanie śmiercią na początku następnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyślnie), 1 - tak.

3.Komendy - Ustawienia Serwera
sv_allowdownload - pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie.
sv_allowupload - pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie.
sv_alltalk - 0 (domyślnie) voice można ozywać tylko jeśli żywy i tylko do tp, 1 - każdy może gadać z każdym (na początek i koniec meczu).
sv_cheats - 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperów map albo serwerów for fun.
sv_consistency - 0 nie pozwól graczom na używanie własnych modeli postaci i broni (standard) , 1 - pozwalaj (bo czituja).
sv_gravity - grawitacja, domyślnie 800, im więcej tym trudniej skakać (przy pewnych wartościach zejście z małego schodka jest śmiertelne a granaty padają pod nogami), 0 wyłącza grawitacje - jak podskoczysz to już nie upadniesz, wartość 100, 200, 400 są najczęściej spotykane na serwerach niekonwencjonalnych.
sv_maxspeed - maksymalna prędkość biegu gracza , standard (320).
sv_pausable - 0 (standard) nie pozwala graczom pauzować gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach się tak ustawia.
sv_region - ponieważ jesteśmy w europie ustawiamy 3.
sv_voiceenable - używaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyślnie), 0 - nie.
sv_timeout - czas w sekundach, jeśli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odłączony od serwera (jak komuś się komp zwiesi/padnie na chwile łącze).
sv_password "hasło" - wymagane hasło aby się podłączyć do serwera.
mp_holiday_nogifts <1|0> - Ustaw na 1 aby zapobiec wypadaniu wakacyjnych prezentów, gdy gracze są zabijani.
mp_show_voice_icons <1|0> - Pokazuj ikonę nad głową głosową gracza , gdy gracze mówią.

4.Komendy - Rcon
sv_rcon_banpenalty - czas bana za probe użycia złego rcon'a za wielokrotne próby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures - limit złych komend rcon aby dostać ban'a
sv_rcon_minfailuretime - czas w jakim są sprawdzane próby rcon,

5.Komendy - Ustawienia rundy
mp_ignore_round_win_conditions <1|0> - 1 -Ignoruje warunki, które mają zakończyć rundę (np. brak podłożenia bomby), 0 - brak ignorowania (standard). .
mp_bonusroundtime - Czas po rundzie wygranej aż do restartu rundy.
mp_c4timer - czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej będzie bum , domyślnie 35).
mp_fraglimit - limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni się mapa na następną w mapcyklu, 0 - wyłącza.
mp_freezetime - czas w sekundach wstrzymania na początku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim.
mp_maxrounds - maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard).
mp_playerid - kontroluje jakie informacje gracz widzi po najechaniu na postać, 0 - wszystkich graczy, 1 - tylko team, 2 - nikogo.
mp_roundtime - czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby się nie nudzić na bs'ie), wartosci od 1 do 9.
mp_spawnprotectiontime - ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzw czasie ktoś zabije tp ten dostaje kicka
mp_startmoney - liczba kasy na początku rundy.
mp_winlimit - limit rund do wygrania, jak jakaś drożyna osiągnie te wartość to następuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard).
mp_enableroundwaittime <1|0> - Włącza licznik między rundami.
mp_respawnwavetime - Czas między falami respawn.
mp_restartgame_immediate <1|0> - Jeśli non-zero, gra uruchomi się ponownie natychmiast.
mp_round_restart_delay - Liczba sekund opóźnienia przed ponowną runda po wygranej.

6.Komendy - Ustawienia Logowania
log - on - aktywuje logowanie (standard), off - dezaktywuje.
sv_log_onefile - 1 loguje wszystko do jednego wielkiego pliku przez czas działania serwera, 0 - każda mapa osobno ma pliki z logami.
sv_logbans - loguj dawanie banów, 1 - tak (standard), 0 - nie.
sv_logecho - 1 włącza logowanie komendy echo, 0 - wyłącza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to będziesz miał to logowane.
sv_logfile - logowanie wydarzeń multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie.

6.Komendy - Rate Serwera
sv_minrate - minimalna wartość jaka serwer może wysłać do każdego klienta z osobna, domyślnie 0 , ustawanie wartości powyżej, 6000 zlaguje serwer i graczy, zaleca się trzymanie wartości 0 ze względu na serwery HLTV - po prostu można zaoszczędzić kasę za łącze.
sv_maxrate - maksymalna wartość jaka serwer może wysłać do każdego klienta z osobna, ustawianie wartości poniżej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan 20000, na serwer internetowy - zależy od łącza, spróbuj z 9999 jeśli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500
sv_instancebaselines - 1 Włącza podstawowe instancje. Zapisuje przeciążenie sieci.
sv_forcepreload - 1 forsuj ładowanie plików, 0 - wyłącz (domyślnie).
sv_maxupdaterate - maksymalna wartość jaka klient może mieć cl_updaterate, jeśli ma więcej to będzie miał tracone pakiety.
sv_minupdaterate - minimalna wartość jaka klient może mieć cl_updaterate, jeśli ma więcej to zwiększa ruch sieciowy i może tracić pakiety, wartość 10 to minimum.
sv_maxunlag - maksymalny czas w sekundach kompensacji lagów.

7.Komendy - SourceTV
tv_enable <0|1> - Aktywuje SourceTV na serwerze, SourceTV pojawi się jako klient widz po zmianie mapki.
tv_name nazwa_sourcetv - Zmienia nazwę SourceTV.
tv_title - Ustawia tytuł transmisji SourceTV pokazany na widza GUI.
tv_maxclients - Ustawia maksymalną liczbę klientów dla lokalnego serwera SourceTV / proxy (domyślnie 128).
tv_stop - Zatrzymuje nadawanie przez SourceTV.
tv_status - Pokazuje konkretne informacje o SourceTV.
tv_clients - Pokazuje listę wszystkich widzów połączonych do lokalnego serwera SourceTV.
tv_msg - Wysyła wiadomości na czacie do wszystkich podłączonych klientów SourceTV.
tv_retry - Ponownie łączy SourceTV, przekierowuje proxy na ostatni znany adres (przekierowuje tylko).
tv_autoretry <0|1> - Jeżeli jest włączone to SourceTV przekazuje proxy aby spróbował się połączyć do ostatniego znanego serwera po utraconym połączeniu.
tv_timeout - Ustawia czas nieaktywności połączenia po jakim SourceTV się rozłączy i spróbuje połączyć się ponownie.
tv_delay - Czas opóźnienia pomiędzy tym co jest wyświetlane obserwatorom a tym co się dzieje na serwerze.
tv_delaymapchange <0|1> - Opóźnia zmianę mapy na serwerze dopóki reszta zbuforowanej gry nie zostanie odtworzona.
tv_port - Ustawia port na którym pracuje SourceTV (standardowo 27020). Musi być parametrem startowym SRCDS.
tv_maxrate - Ustawia maksymalną przepustowość przypadającą na obserwatora w bajtach/sekundę (standardowo 5000).
tv_snapshotrate - Ustawia ilość zrzutów transmitowanych na sekundę przez SourceTV. Domyslnie 16, warto zwiekszyc jak mamy lacze na SourceTV.
tv_password - Ustawia hasło wymagane do podłączenia się obserwatorów.
tv_relaypassword - Ustawia hasło wymagane do podłączenia się pośredniczących serwerów SourceTV.
tv_record - Rozpoczyna nagrywanie dema SourceTV które nagrywa wszystkie zdarzenia na serwerze (tylko STV główne).
tv_stoprecord - Zatrzymuje nagrywanie dema.
tv_autorecord <0|1> - Automatycznie nagrywa każdą grę, nazwa dema jest w następującym formacie auto-YYYYMMDD-hhmm-map.dem
tv_debug <0|1> - Pokazuje wiadomości o debugu.
tv_dispatchmode <0|1|2> - Sets Source client dispatch mode for connecting clients: 0=never, 1=if appropriate, 2=always
tv_overrideroot <0|1> - Nadpisuje adres IP serwera SourceTV adresem lokalnym obserwatora.
tv_relayvoice <0|1> - Jeśli włączone chat głosowy będzie transmitowany do obserwatorów.
tv_transmitall <0|1> - Standardowo informacje na temat zdarzeń nie pokazywanych przez auto-reżysera nie są transmitowane w celu oszczędzania łącza. Jeśli tv_transmitall jest włączone, wszystkie zdarzenia będą transmitowane a zużycie łącza się zwiększy.
tv_chattimelimit - Ogranicza możliwość chatowania obserwatorów raz na 'n' sekund. Ustaw 0 aby wylaczyc mozliwosc pisania
tv_chatgroupsize - Set chat group size to n spectators. Only spectators in the same chat group can speak to each other. Chat groups are turned off with "tv_chatgroupsize 0" and everybody can speak to everybody. Setting chat groups helps reducing chatter noise and saves some bandwidth.
tv_chatgroup - Pozwala obserwatorom na wybranie odpowiedniej grupy chatu.
tv_allow_static_shots <0|1> - Zezwala auto-reżyserowi na wybieranie stałych ujęć kamery.
tv_allow_camera_man <0|1> - Zezwala obserwatorom na serwerze gry na bycie reżyserami.

Musisz być zarejestrowany i zalogowany by ocenić artykuł!
Twój komentarz
Imię:
E-Mail:
Strona domowa:
Wpisz kod zabezpieczający:
 
IP: 127.0.0.1
[[email protected]]My email address[/EMAIL]
[EMAIL][email protected][/EMAIL]
[URL=http://yoursite.com]My website[/URL]
[URL]http://yoursite.com[/URL]
[IMG]http://yoursite.com/image.jpg[IMG]
[LIST=a][*]point 1[/*][*]point 2[/*][/LIST]
[LIST=1][*]point 1[/*][*]point 2[/*][/LIST]
[QUOTE=Nickname]Quote[/QUOTE]
[QUOTE]Quote[/QUOTE]
[TOGGLE=Read more]Full Text[/TOGGLE]
Opcje: • HTML jest Wyłączony • BBCode jest Włączony • Emotikonki są Włączone
cs
vs-clan.pl vs. |ODS|
5on5 - 22.07.2016
51:9
css
vs-clan.pl vs. pR.css1
5on5 - 31.10.2013
0:30
css
vs-clan.pl vs. =|ArD|=
5on5 ESL A-Series - 02.01.2013
14:16
css
vs-clan.pl vs. SkyLine.G#
5on5 ESL A-Series - 01.01.2013
14:16
css
vs-clan.pl vs. Gamesters#
5on5 - 01.11.2012
23:37


29922
Napisz   • Pokaż wszystko
28.10.2013 - 23:13
Lista przydatnych komend
02.08.2012 - 01:21
Poradnik dla zielonego gracza w CS:S
11.07.2012 - 19:30
Acematch - Czyli jak to sie je
11.07.2012 - 17:12
Słownik Counter Strike
06.07.2012 - 09:34
Rzeczy, które się ściągaja z serwerów
06.07.2012 - 09:31
Radio - Rozkazy Głosowe
06.07.2012 - 09:26
Opis broni w Counter Strike: Source
06.07.2012 - 09:24
Ciekawostki
06.07.2012 - 09:21
10 żelaznych zasad kamperstwa
06.07.2012 - 01:41
Counter Strike: Source - Oficjalne mapy
Pro Serwer

GoldStars

stat4u